środa, 7 marca 2012

łazarz.pl: Tramwajem z Ogrodów na nową pętle Franowo bezpośrednio



Wiemy już jak ma wyglądać komunikacja miejska po otwarciu nowej trasy tramwajowej na Franowo. W maju szykują się spore zmiany. "Osiemnastka" zamiast na Ogrody będzie dojeżdżać na Sołacz, zaś tramwaje linii nr 11 z Ogrodów pojadą przez Most Dworcowy na Franowo. Równocześnie zlikwidowany zostanie pospieszny autobus linii A, a w zamian uruchomiona zostanie linia nr 45, która kursować będzie z Ronda Kaponiera przez Bukowską, Marcelińską na Kaczą.

Na przełomie kwietnia i maja ma zostać uruchomiona nowa trasa tramwajowa na Franowo. Wiadomo, że z osiedla Lecha przez os. Rusa, pod centrum handlowe M1 i sklep sieci Ikea dojechać będzie można liniami nr 1, 11 i 16. Zmian będzie jednak więcej. Szykuje się rewolucja w komunikacji miejskiej, podoba do tej jaka miała miejsce 1 lutego 1997 roku po uruchomieniu PeSTki.


Potwierdziły się również nasze informacje z 24 lutego, gdzie pisaliśmy: Osiemnastka" nie ma już dojeżdżać do Ogrodów, lecz przez Pułaskiego, Wielkopolską kursowałaby na Sołacz. W zamian "jedenastka" miałaby nie dojeżdżać na Piątkowską lecz pojechać na Ogrody.

W projekcie zmian układu linii tramwajowych i autobusowych który otrzymaliśmy, ZTM planuje likwidację linii pospiesznej A. W jej miejsce na odcinku "grunwaldzkim" powstanie linia normalna 45, a na Ratajach linia nr 97. Modyfikacja trasy do Kaczej przez Marcelińską i Przybyszewskiego uwzględnia m.in. propozycje Rady Osiedla Stary Grunwald - mówi Krzysztof Cieloch z Rady Osiedla Chartowo.


Linia 52 miałby zostać skrócona do szpitala na os. Rusa. Likwidacji ulegnie pętla M1 Centrum Handlowe (pomiędzy Praktikerem a IKEA). Natomiast korekcie ulegnie trasa linii 81 (przy os. Lecha w obie strony pojedzie ulicami Inflancką i Piaśnicką, umożliwiając swobodną przesiadkę na tramwaj), zaś linie nr 53, 54, 62 i 96 wg. projektu ZTM zostaną skrócone do pętli tramwajowej Franowo. To prawdziwa rewolucja w komunikacji miejskiej na Chartowie, jesteśmy właśnie w trakcie opiniowania projektu. Więcej szczegółów będę mógł podać po Komisji Infrastruktury i Środowiska, na której dopracujemy stanowisko Rady, które mam nadzieję ZTM weźmie pod uwagę. Wkrótce rozpoczniemy także cykl konsultacji społecznych dla mieszkańców os. Czecha, Lecha, Rusa, Zodiak, Tysiąclecia, a także Franowa - dodaje Krzysztof Cieloch, Rada Osiedla Chartowo.



Planowane od maja zmiany w komunikacji miejskiej po uruchomieniu trasy tramwajowej na Franowo (oraz zakończeniu przebudowy Ronda Jeziorańskiego i ulicy Grunwaldzkiej):

(dla ułatwienia pogrubione linie które dotyczą obecnie, lub będą Ogrodów)

Linia nr 1: 
Przywrócenie kursowania.
BUDZISZYŃSKA - Grunwaldzka - Rondo Jeziorańskiego - Reymonta - Hetmańska - Rondo Starołęka - Hetmańska - Rondo Żegrze - Żegrze - Chartowo - Os. Lecha - Piaśnicka - FRANOWO

Linia nr 3:
WILCZAK - Przełajowa - Winogrady - Pułaskiego - Roosevelta - Most Teatralny - Fredry - Mielżyńskiego - Pl. Cyryla Ratajskiego - 23 Lutego - Plac Wielkopolski - Małe Garbary - Estkowskiego - Wyszyńskiego - Rondo Śródka - Podwale - ZAWADY

Linia nr 5:
Przywrócenie kursowania (po stałej trasie z Górczyna na Stomil).

Linia nr 6:
Powrót na ul. Grunwaldzką i Rondo Jeziorańskiego (po stałej trasie: Budziszyńska - Miłostowo).

Linia nr 7:
Powrót na ul. Reymonta, Rondo Jeziorańskiego i Przybyszewskiego (po stałej trasie: Ogrody Zawady).

Linia nr 11:
OGRODY - Dąbrowskiego - Roosevelta - Rondo Kaponiera - Roosevelta - Most Dworcowy - Stanisława Matyi - Królowej Jadwigi - Krzywoustego - Rondo Rataje - Jana Pawła II - Trasa Kórnicka - Os. Lecha - Piaśnicka - FRANOWO

Linia nr 13:
Powrót na ul. Grunwaldzką i Rondo Jeziorańskiego (po trasie: Starołęka - Budziszyńska).

Linia nr 15:
Powrót na ul. Grunwaldzką i Rondo Jeziorańskiego (po stałej trasie: Os. Sobieskiego - Budziszyńska).

Linia nr 16:
OS. SOBIESKIEGO - Trasa PST - Roosevelta - Most Teatralny - Fredry ( - Gwarna - Św. Marcin/Pl. Wolności) - Marcinkowskiego - Podgórna - Pl. Bernardyński - Dowbora-Muśnickiego - Most Św. Rocha - Trasa Kórnicka - Os. Lecha - Piaśnicka - FRANOWO

Linia nr 17:
Powrót na Trasę Kórnicką i Górny Taras Rataj (po stałej trasie: Ogrody - Starołęka)

Linia nr 18:
STAROŁĘKA - Starołęcka - Rondo Starołęka - Hetmańska - Głogowska - Roosevelta - Rondo Kaponiera - Roosevelta - Pułaskiego - al. Wielkopolska - Wołyńska - Winiarska - PIĄTKOWSKA

Linia pospieszna A:
Zostanie zlikwidowana. W zamian uruchomione zostaną linie autobusowe normalne nr 45 i 97.

Linia nr 45:
RONDO KAPONIERA - Bukowska - Przybyszewskiego - Marcelińska - Bułgarska - Jugosłowiańska - Promienista - Jawornicka - Mrągowska - KACZA

Linia nr 97:
RATAJE DWORZEC - Piłsudskiego - Inflancka - Bobrzańska (powrót: Wiatraczna) -Chartowo - Kurlandzka - Rusa Szpital - Dymka - Żelazna - FOLWARCZNA

Linia nr 52:
Skrócenie do szpitala na os. Rusa

Linia nr 53:
Skrócenie z pętli Świątniczki do pętli tramwajowej Franowo (nie będzie kursować do Dworca Rataje).

Linia nr 54:
Zwiększenie częstotliwości kursowania. Skrócenie z pętli Spławie do pętli tramwajowej Franowo (nie będzie kursować do Dworca Rataje).

Linia nr 62: 
Skrócenie z Krzesin do pętli tramwajowej Franowo (nie będzie kursować do Dworca Rataje).

Linia nr 81:
Korekta trasy w rejonie os. Lecha.

Linia nr 96:
Skrócenie z Krzesin do pętli tramwajowej Franowo (nie będzie kursować do Dworca Rataje).

Projekt ZTM trafił do niektórych rad osiedli i nie jest jeszcze ostateczny. Możliwe, że wprowadzone zostaną drobne korekty.


zdjęcia: Pętla Ogrody
informacja: lazarz.pl


1 komentarz:

  1. Czy ktos z czytelnikow posiada moze stare fotki petli Ogrody? Interesuje mnie w szczegolnosci stary sygnalizator tramwajowy, z prostokatnymi tarczami, pokazujacymi numer linii. W sygnalizatorze tym byly tez strzalki, wskazujace tor i swiatlo zielone i czerwone.
    Chcialbym dotrzec do jakiejkolwiek dokumentacji fotograficznej na ten temat. Pamietam z dziecinstwa takie cudo stojace tuz przed samym przystankiem odjazdowym.
    W razie czego prosze o kontakt: thering25@tlen.pl
    Dziekuje,
    Krzysiek

    OdpowiedzUsuń